Відкритий урок у 9-Г класі.
Семінар-практикум для молодих спеціалістів
Тема. Розв’язування вправ. Узагальнення і
систематизація знань, умінь і навичок учнів з теми «Функції, їх властивості і
графіки»
Мета:
навчальна:
удосконалити вміння учнів будувати графіки функцій, застосовуючи геометричні
перетворення; за поданим графіком записувати формулу, що задає функцію,
визначати властивості функції за графіком
розвивальна: розвивати
логічне та творче мислення, увагу, уяву, кмітливість; формувати навички роботи
з графічною інформацією, комунікативні компетенції учнів;
виховна: виховувати
графічну культуру, вміння самоорганізовуватися, працювати у парі; активізувати
інтерес до пізнання нового.
Очікувані результати: учні
повинні знати правила перетворень графіків функцій: f(x)→f(x)+a, f(x)→f(x+a), f(x)→kf(x), f(x)→-f(x), f(x)→│f(x)│;
уміти будувати графіки функцій, застосовуючи відповідні перетворення, уміти
визначати властивості функції за її графіком.
Тип
уроку: узагальнення знань і вмінь.
Обладнання:
ноутбук, презентації «Практичне значення функцій в житті людини», «Перетворення
графіків функцій», завдання для гри «Математичне доміно»; шаблони графіків
функцій.
Епіграф
уроку:
Немає жодної галузі людських знань, куди б не
входило
поняття функції та її графічного зображення.
К.Ф.Лебединцев
Хід уроку
І.Організаційний
етап
-
Сьогодні у нас не зовсім звичайний урок. До нас завітали гості. Давайте пригадаємо,
яку тему ми зараз вивчаємо? («Функції»)
-Як ми будемо працювати?
-Старанно!
-Як ми будемо слухати?
-Уважно!
-Як ми будемо запам’ятовувати?
-Міцно!
- Як ми будемо відповідати?
-
Правильно!
ІІ.
Перевірка домашнього завдання
Обходом рядів перевірити наявність
виконаних робіт.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
І. Інтерактивна вправа
«Асоціативний кущ»
-
Які поняття асоціюються у вас з терміном
«функція»?(Аргумент,
значення функції, область визначення, область значень, способи задання функції:
словесний, аналітичний, графічний, табличний; нулі функції, проміжки зростання
і спадання функції).
ІІ. Робота в парах.
Гра «Математичне доміно»
-
Щоб пригадати ці поняття, пограємо в «математичне доміно».
(Учням на парти роздаються
«доміношки» - картки із запитаннями і відповідями. Суть гри полягає в тому, щоб
до кожного запитання підібрати правильну відповідь).
|
СТАРТ
|
Функцією
називають…
|
|
залежність, при якій
кожному значенню х із деякої множини D ставиться у відповідність єдине
значення у.
|
Змінна х називається…
|
|
аргументом
функції.
|
Змінна у називається…
|
|
значенням
функції.
|
Усі
значення, які може набувати аргумент, утворюють…
|
|
область
визначення функції.
|
Усі
значення, які може набувати залежна змінна, утворюють…
|
|
область
значень функції.
|
Нулем
функції називають…
|
|
значення
аргумента, при якому значення функції дорівнює 0.
|
Проміжок, на якому
більшому значенню аргумента відповідає більше значення функції, називається…
|
|
проміжком
зростання функції.
|
Проміжки знакосталості
– це проміжки…
|
|
на
яких функція зберігає свій знак.
|
ФІНІШ
|
ІV. Мотивація
навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку
-
Зробіть
висновок, чи варто вивчати цю тему? Чи так уже необхідні нам знання про
функцію? Так, необхідні! (Слайд 2). Адже функція – це одне з основних математичних
понять, що виражає залежність між змінними величинами, які існують не лише в
природі, а й спостерігаються в соціальних явищах, і тому присутні в кожній області
знань. Це підтверджує і зміст епіграфа уроку: «Немає
жодної галузі людських знань, куди б не входило поняття функції та її
графічного зображення».(Слайд 3)
-
Пропоную
переглянути презентацію про практичне застосування графіків функцій в житті
людини.(Слайди 4-9)
- Сьогодні ми узагальнимо знання про функції,
їх властивості та графіки, геометричні перетворення графіків функцій та
вдосконалимо вміння їх застосовувати для побудови графіків.
V. Узагальнення і систематизація знань учнів
1.Користуючись слайдами, назвіть основні
види функцій (лінійна, обернена пропорційність,
у=│x│, у=х2, у =√x ).(Слайди 10-15)
2. Які перетворення можна робити з
графіками функцій? (Слайди 16-23)
3. Запишіть рівняння функцій, що
відповідають поданим графікам.
(Слайди 24-27)
4.Робота
в парах. Користуючись шаблоном
параболи, учні будують сусіду по парті в зошиті 2 графіки параболи, а той
визначає за графіком формулу функції. І друге завдання: задати 2 формули
функції, а учень повинен побудувати 2 графіки за допомогою шаблону.
VI. Фізкульхвилинка.
Африканський дощ.
VІ. Удосконалення знань і вмінь
Розв’язування тестових завдань з
наступною взаємоперевіркою (Слайди 37-43)
VІІ. Додаткове завдання
Графічний
диктант
За
допомогою шаблону схематично зобразити графіки функцій (слайд 28):
1) у = х2 – 4
5)
у = √x - 4
2) у = (х – 5)2 6) у = √x + 5
3) у = - х2
+ 5 7) у = √x + 3 - 5
4) у = (х+5)2– 4 8) у = -√x + 6
VІІІ. Підсумки уроку
1.
Рефлексія (Слайди 45-46)
ІХ.
Домашнє завдання
повторити §8-11, вправи 1-5 ст 110 (Слайд 47)
повторити §8-11, вправи 1-5 ст 110 (Слайд 47)
Немає коментарів:
Дописати коментар