Сторінки

Розробки уроків


Відкритий урок у 9-Г класі. 
Семінар-практикум для молодих спеціалістів

Тема. Розв’язування вправ. Узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок учнів з теми «Функції, їх властивості і графіки»

Мета:
 навчальна: удосконалити вміння учнів будувати графіки функцій, застосовуючи геометричні перетворення; за поданим графіком записувати формулу, що задає функцію, визначати властивості функції за графіком
розвивальна: розвивати логічне та творче мислення, увагу, уяву, кмітливість; формувати навички роботи з графічною інформацією, комунікативні компетенції учнів;
виховна: виховувати графічну культуру, вміння самоорганізовуватися, працювати у парі; активізувати інтерес до пізнання нового.

Очікувані результати: учні повинні знати правила перетворень графіків функцій: f(x)→f(x)+a, f(x)→f(x+a), f(x)→kf(x), f(x)→-f(x), f(x)→│f(x)│; уміти будувати графіки функцій, застосовуючи відповідні перетворення, уміти визначати властивості функції за її графіком.

Тип уроку: узагальнення знань і вмінь.
Обладнання: ноутбук, презентації «Практичне значення функцій в житті людини», «Перетворення графіків функцій», завдання для гри «Математичне доміно»; шаблони графіків функцій.
 Епіграф уроку:
                                   Немає жодної галузі людських знань, куди б не    
                                 входило поняття функції та її графічного зображення.
                                                                                                        К.Ф.Лебединцев
Хід уроку
І.Організаційний етап
      - Сьогодні у нас не зовсім звичайний урок. До нас завітали гості. Давайте пригадаємо, яку тему ми зараз вивчаємо? («Функції»)
      -Як ми будемо працювати?
     -Старанно!
     -Як ми будемо слухати?
     -Уважно!
   -Як ми будемо запам’ятовувати?
   іцно!
   - Як ми будемо відповідати?
-         Правильно!

ІІ. Перевірка домашнього завдання
          Обходом рядів перевірити наявність виконаних робіт.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
І. Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ»
     -  Які поняття асоціюються у вас з терміном  «функція»?(Аргумент, значення функції, область визначення, область значень, способи задання функції: словесний, аналітичний, графічний, табличний; нулі функції, проміжки зростання і спадання функції).

ІІ. Робота в парах. Гра «Математичне доміно»
-          Щоб пригадати ці поняття, пограємо в «математичне доміно».
(Учням на парти роздаються «доміношки» - картки із запитаннями і відповідями. Суть гри полягає в тому, щоб до кожного запитання підібрати правильну відповідь).

СТАРТ
     Функцією називають…
залежність, при якій кожному значенню х із деякої множини D ставиться у відповідність єдине значення у.

Змінна х називається…

аргументом функції.

Змінна у називається…

значенням функції.

Усі значення, які може набувати аргумент, утворюють…
область визначення функції.
Усі значення, які може набувати залежна змінна, утворюють…
область значень функції.
Нулем функції називають…
значення аргумента, при якому значення функції дорівнює 0.
Проміжок, на якому більшому значенню аргумента відповідає більше значення функції, називається…
проміжком зростання функції.
Проміжки знакосталості – це проміжки…
на яких функція зберігає свій знак.
ФІНІШ

      ІV. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку
-         Зробіть висновок, чи варто вивчати цю тему? Чи так уже необхідні нам знання про функцію?  Так, необхідні! (Слайд 2). Адже функція – це одне з основних математичних понять, що виражає залежність між змінними величинами, які існують не лише в природі, а й спостерігаються в соціальних явищах, і тому присутні в кожній області знань. Це підтверджує і зміст епіграфа уроку: «Немає жодної галузі людських знань, куди б не входило поняття функції та її графічного зображення».(Слайд 3)
-         Пропоную переглянути презентацію про практичне застосування графіків функцій в житті людини.(Слайди 4-9)
-  Сьогодні ми узагальнимо знання про функції, їх властивості та графіки, геометричні перетворення графіків функцій та вдосконалимо вміння їх застосовувати для побудови графіків.

V. Узагальнення і систематизація знань учнів
1.Користуючись слайдами, назвіть основні види функцій (лінійна, обернена пропорційність, у=│x, у=х2, у =√x ).(Слайди 10-15)
2. Які перетворення можна робити з графіками функцій? (Слайди 16-23)
3. Запишіть рівняння функцій, що відповідають  поданим графікам.
 (Слайди 24-27)
4.Робота в парах. Користуючись шаблоном параболи, учні будують сусіду по парті в зошиті 2 графіки параболи, а той визначає за графіком формулу функції. І друге завдання: задати 2 формули функції, а учень повинен побудувати 2 графіки за допомогою шаблону.
VI. Фізкульхвилинка. Африканський дощ.
VІ. Удосконалення знань і вмінь
Розв’язування тестових завдань з наступною взаємоперевіркою (Слайди 37-43)
VІІ.  Додаткове завдання
Графічний диктант
За допомогою шаблону схематично зобразити графіки функцій (слайд 28):
1) у = х2 4                               5) у = √x - 4
2) у = (х 5)2                                            6) у =  x + 5
3) у = - х2 + 5                            7) у =  x + 3 - 5                                                      4) у = (х+5)2 4                         8) у = -x + 6

VІІІ. Підсумки уроку
1.     Рефлексія (Слайди 45-46)
ІХ. Домашнє завдання
 повторити §8-11, вправи 1-5 ст 110
(Слайд 47)

Немає коментарів:

Дописати коментар